پروژه پایانی تولید به هنگام ( JIT ) کامل و آماده برای چاپ

پروژه پایانی تولید به هنگام JIT آماده چاپ

پروژه پایانی تولید به هنگام ( JIT ) کامل و آماده برای چاپ

برای خرید پروژه پایانی تولید به هنگام ( JIT ) آماده چاپ کافیست به صورت آنلاین و با کارت های عضو شتاب مبلغ را پرداخت و فایل بلافاصله به شما ایمیل و از صفحه خرید نیز قابل دانلود است.

فهرست

پروژه پایانی تولید به هنگام JIT آماده چاپ

چکیده
مقدمه
فصل اول
تاریخچه و تکامل نظام تولید به هنگام
تاریخچه تویوتا
فصل دوم
تعریف نظام تولید به هنگام
نظام به هنگام دریک نگاه
مبانی تولید به هنگام
اجزای تولید به هنگام
– مشارکت کارکنان
– کارخانجات
– سیستم ها
اهداف نظام تولید به هنگام
– مزایای نظام به هنگام
– محدودیت های نظام به هنگام
منطق اجرایJIT
پیش نیازهای یک برنامهJIT
برنامه ریزی نظام به هنگام
فصل سوم
اصول تفکرناب
تعیین ارزش
شناسایی جریان ارزش
حرکت
کشش
کمال
فصل چهارم
نمونه ساده
فصل پنجم
سیستم کانبان
مزایای فرآیندکانبان
مزیت عمده یک سیستم کانبان
کانبان و تولیدات کششی
چگونگی معاوضه کانبان ها
چند قانون مهم کانبان
نتیجه گیری
اصطلاحات
منابع

 پروژه پایانی تولید به هنگام JIT آماده چاپ و در ۷۲ صفحه با فرمت word و pdf می باشد

 چکیده

پروژه پایانی تولید به هنگام ( JIT ) آماده چاپ

بحران نفتی ۱۹۷۳ و رکود ناشی از آن در سرتاسر جهان، دولت ها، شرکت ها و جوامع را تحت تاثیر قرار داد. در اوایل سال ۱۹۷۴ اقتصاد ژاپن در ورطه رشد اقتصادی صفر سقوط کرده بود و بسیاری از این شرکت ها از این اتفاق آسیب دیده بودند.

هر چند در این دوره، سود تویوتا تا حدودی کاهش یافته بود اما در سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۷ این شرکت در مقایسه با دیگران، درآمد بیش تری کسب کرده بود . در این زمان، فاصله زیاد تویوتا با دیگر شرکت ها مردم را علاقه مند کرده بود تا بدانند چه اتفاقی افتاده است؟

پیش از این بحران، وقتی با مردم درباره تکنولوژی ساخت تویوتا صحبت می کردی، آنها از خود علاقه اندکی نشان می دادند. اما وقتی رشد اقتصادی متوقف شد، همه فهمیدند که دیگر شرکت ها نمی توانند با استفاده از سیستم مرسوم تولید انبوه آمریکایی، همچنان سود آور باشند. البته نباید از یاد برد که این سیستم به مدت طولانی بسیار خوب کار کرده بود.

اما زمانه تغییر یافته بود. پس از جنگ جهانی دوم هیچ کس تصور نمی کرد تولید خودرو تا بدین حد افزایش یابد. برای دهه های متمادی، آمریکایی ها توانسته بودند با تولید انبوه فقط چند مدل محدود، هزینه ها را کاهش دهند . این شیوه کار، برای آمریکایی ها مناسب بود اما برای ژاپنی ها نه.

طی یک دوره ۱۵ ساله که از سال ۱۹۶۰ شروع شد ژاپن یک رشد سریع و نامعمول اقتصادی را تجربه کرد. در همین دوره مسئولان تویوتا در این فکر بودند که تقلید کورکورانه از آمریکایی ها می تواند بسیار خطرناک باشد به همین دلیل به این فکر افتادند که آیا تولید بسیار کمی خودرو از مدل های بسیار متنوع، چیزی نیست که باید به دنبال آن باشند؟ و از این نتیجه گرفتند که یک سیستم تولید ژاپنی باید از سیستم مرسوم تولید انبوه آمریکایی فراتر رود. و بدین سان تولید خودرو در مدل هایی بسیار متنوع و در حجم پایین به هدف اصلی سیستم تولید تویوتا مبدل شد.

ابتکارعمل شرکت تویوتا در راستای بهبود سیستم تولیدی آن طی بیش از ۴٠ سال گذشته وگسترش ایده تکامل در میان دیگر شرکت های ژاپنی، منجر به سیستم تولیدی کارآمد منسجمی شده است که سیستم تولید به هنگام خوانده می شود. سیستم تولید به موقع ( Just In Time ) یکی از پیشرفته ترین سیستم های برنامه ریزی است که در صدر هرم سیستم های نوین برنامه ریزی و کنترل تولید قرار گرفته است .