پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS)

پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS) معاونت توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی

فرمت پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS): pdf

تعداد صفحه پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS) : 20 صفحه

پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS)
پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS)

چکیده پروژه بررسی اثربخشی سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS)

تصمیم گیری در محیط های متلاطم امروزی بدون دستیابی مستمر به اطلاعات مرتبط عملا سردرگمی به بار می آورد .
بطور اخص، « سیستمهای اطلاعاتی مدیریت » طراحی و استقرار سیستم ها و بکارگیری فناوریهای اطلاعاتی بطور اعم و (در زمینه سازمان و مدیریت ) اقدامی در جهت پاسخگوئی به این نیاز در عصر اطلاعات می باشد. بدیهی است این اقدام به شرطی به داد مدیران خواهد رسید که به صورتی کارامد و اثربخش برنامه ریزِی، طراحی شده و استقرار یافته باشد.
دراین مقاله پژوهشی، اثربخشی سیستم اطلاعاتی، معاونت توسعه و مهندسی ( D&E Deputy MIS ) مورد
بررسی قرار گرفته است. یافته های پژوهشی نشان می دهد که سیستم اطلاعاتی بالاتر از حد متوسط اثربخش می باشد و توانسته است به طور نسبی رضایت کاربران را جلب کند.
واژه های کلیدی: سیستم، داده، اطلاعات، سیستم اطلاعات مدیریت، اثربخشی

ادامه…

منظور از دقیق بودن اطلاعات این است که اطلاعات روشن بوده و دقیقا معنی داده هائی را منعکس سازد، که بر آن مبتنی است. بموقع بودن اطلاعات به معنای آن است که دریافت کنندگان اطلاعات به هنگام نیاز به اطلاعات همان زمان دسترسی داشته باشند. ویژگی ذیربط بودن اطلاعات باعث می شود که به این پرسش ها که از سوی دریافت کننده مطرح می گردد پاسخ گوید: اطلاعات به، چه، چرا، کجا، چه وقت، چه کسی و چگونه برسد. از طرف دیگر اطلاعات ذیربط برای یک دریافت کننده، لزوما برای دریافت کننده دیگر ذیربط نیست. رهنورد ( ۱۳۸۱ ) علاوه بر ویژگی های فوق، کامل بودن، صحت، داشتن صرفه اقتصادی، موثق بودن، قابلیت انعطاف، سادگی، را نیز برای اطلاعات بر شمرده است.